Zoals Parrish al zei op de BBC was Pedrosa vermoedelijk niet opgezet met het (toch faire) inhaalmanoeuvre van Hayden een ronde eerder. Mogelijk kookte zijn Spaans bloed over.
Ik weet wel niet of Hayden nog gecontroleerd kon rijden. Hij kon het zich niet meer permitteren om af te wachten en moest ook voluit gaan. 2x derde worden achter een zegevierende Rossi volstond niet meer. Anderzijds was ik nogal verbaasd dat Rossi niet met de vingers in de neus won gisteren. Mogelijk had Hayden hem het vuur aan de schenen kunnen leggen en hem voorbijgaan (heel fraai inhaalmanoeuvre trouwens van hem op Edwards; in de eerste bocht buitenom ; hij zat duidelijk in zijn sas).
Ik had stilletjes gehoopt op eens iemand anders als Rossi als wereldkampioen, maar dan moeten de omstandigheden meezitten. Valencia is naar verluidt niet Rossi's beste circuit, maar dan nog. De Ducati's presteerden daar de voorbije jaren ook sterk dus misschien zorgen zij nog voor wat extra spanning.
Ik heb het in ieder geval uitgeroepen gisteren vanachter mijn strijkplank toen bij Pedrosa de stoppen doorsloegen.
Ik blijf trouwens de crash in Barcelona betreuren, want anders waren volgens mij Melandri en Capirossi ook nog in de running geweest.
Last edited by Mario; 16-10-2006 at 16:07.
|