Het feit dat je bij een ongeoorloofd maneuver een stuk van je wagen verliest doet niet ter zake eh Tibo. Dat je jezelf daarmee straft is je eigen schuld.
En bovendien ging het daar eigenlijk niet om, maar wel om het feit dat Montoya gestraft wordt als Schumacher tegen hem aanrijdt. Ik wil nog aannemen dat het niet met opzet was en dat MS geen straf verdient, maar dan verdient JPM er in geen 100 jaar ook geen. Daar gaat het om.
En ik begrijp JPM zijn redenering (alhoewel ik me er niet bij aansluit) : vorige keer rijdt MS tegen JPM, MS moet binnen voor een nieuwe neus en JPM krijgt de straf zodat beide kemphanen achteraan moeten aansluiten; deze keer rijdt MS weer tegen JPM die deze keer zelf een nieuwe neus moet gaan halen terwijl MS deze keer niet gestraft wordt en daardoor niet beide kemphanen achteraan moeten aansluiten. Nogmaals : het is JPM's vizie, niet de mijne.
Mijn mening hierover is dat niemand in beide incidenten gestraft had mogen worden en dan had de balans in evenwicht geweest : beiden hadden ze dan 1 keer achteraan mogen aansluiten door hun eigen fout.
|