Quote:
Originally posted by Werner333
Objectief gezien was dat wat het was.
Als er al niet meer mag geraced worden?
|
Voor jou is dat racen, voor mij levensgevaarlijk gedrag. Vroeger was zoiets compleet uit den boze en recenter toonden Hill of Hakkinen dat je niet per se je toevlucht niet hoeft tot zulk gedrag om GP's te winnen of zelfs wereldkampioen te worden.
Dat jij dat ook al normaal vindt, gaat m'n petje een beetje te boven en bevestigt dat er een gewenning aan het optreden is. Het is maar normaal dat je de andere, die op dat moment per definitie sneller is, want hij tracht voorbij te steken, letterlijk probeert voor de wielen te rijden.
Zoiets heeft volgens mij niets met racen te maken. Een voorbeeldje ? Rosberg, toch een racer bij uitstek, die altijd alles gaf, ook al verknoeide hij op die manier vaak z'n races, na afloop van de GP in Dallas in '84, als reactie op Mansell die hem de pas afsneed (vrij vertaald en uit het hoofd) : "Dat was onduldbaar. Toen Prost me voorbij wou en hij z'n wagen naast de mijne zette, liet ik hem erlangs. Hij was sneller, geen probleem."
Of dat vaak geroemde en hier soms aangehaalde gevecht tussen Villeneuve en Arnoux; nergens heeft een van beiden ook maar aanstalten gemaakt om de ander voor de wielen te rijden.
't Is niet omdat de FIA sommige dingen tolereert, dat ze per definitie ok zijn.