De ITR is al tijden naarstig op zoek naar een derde fabrikant voor de DTM na het aangekondigde vertrek van Opel in 2004. Als je maar 2 fabrikanten hebt dan is er eentje de winnaar en eentje altijd de
verliezer. Dat wil zo'n fabrikant natuurlijk niet. Met drie fabrikanten (en nog liever 4 of max. 5) is een en ander veel makkelijker te verkopen.
We hebben de flop gezien rondom MG, ferme flater van de ITR. Geld weg, fabrikant op de fles. Audi heeft eind 2005 een zwaar pokerspel gespeeld (en gewonnen) met het doorgaan van de DTM. Het lijkt me zeer onlogisch dat ze ingestemd hebben met het doorgaan van de DTM voor meerdere jaren als er maar 2 fabrikanten actief zijn. Zo af en toe duikt er een roddel op omtrent Toyota of Alfa.................
Waarom denk ik dan dat er iets in de lucht hangt? Op het internet zwerft een voorlopige 2007 kalender rond. Niet definitief maar de basis is bekend. Ze beginnen pas in mei!! Dat is een stuk later dan gewoonlijk. Een oorzaak hiervoor? De circuits in het begin van het seizoen hebben geen verbouwingen in het vooruitzicht. Waarom dan een pauze van bijna 7 maanden !!
Veel tijd voor een derde fabrikant om iets de grond te stampen voorzien van wat ITR subsidie centjes

Lijkt me een logische gedachte maar ja wie ben ik ?
Wie kan het dan zijn? Alfa, Toyota vallen af omdat ze al te vaak zijn genoemd. Toyota heeft zijn handen vol NASCAR, F1 en de rest. Alfa? Die gaan voor het WTCC. Franse merken? Vergeet het maar. Peugeot => Le Mans, Citroen => Rally en Renault (Nissan)? F1 en race what you sell! (cups en wellicht WTCC)
SEAT, Volkswagen? Nope......zie Audi. GM? Teveel financiele sores op dit moment. BMW? Uitgesloten, zie ontstaansgeschiedenis huidige DTM. Ford? NASCAR, Rally ..... Honda? F1
Wie dan? Gokje: Porsche !! Het is Duits en heeft een model met 4 deuren binnenkort beschikbaar, bekend onder de werknaam: Porsche Panamera