View Single Post
Old 02-04-2002, 15:00
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Bij het zien van de beelden vanop de wagen van MS vind ik dat Montoya veel minder schuld treft dan dat hier algemeen wordt beweerd. Ok, hij is temperamentvol maar als je in een rechte lijn in de slipstream zit en er langs kan ga je er toch voor. Op die beelden was het mijns inziens nu net zo dat Juan uit de slipstream komt, meer snelheid heeft en dat MS dan pas naar links gaat waardoor contact bijna onvermijdelijk is. Dit alles is gebeurd in laat ons zeggen 0.2 seconden. Ik denk wel dat Michael niet wist dat Juan al zo dicht achter hem zat toen hij naar links begon uit te wijken om hem de buitenkant te geven. Om nu te zeggen dat die of die de schuld moet dragen is denk ik net iets overdreven.
Het zou veel makkelijker zijn Montoya de fout te geven als hij in de slipstream naar de linkerkant zou volgen en er dan tegenaan rijdt. Dan zou het stomweg zijn dat hij er te laat achter uit komt. Vraag dat maar eens aan Hakkinen.
In elk geval zijn het kostbare punten die voor hem verloren gaan want ik denk persoonlijk dat ie gewonnen had. Na zijn nieuwe neus gekregen te hebben had ie een achterstand van 1 m 06 op MS en bij de finish 1 m 07. In het achterhoofd houden dat hij veel mensen heeft moeten voorbijsteken en dat MS geen tijd had om te relaxen met broerlief in zijn nek. Ach ja, we zullen het wel nooit weten zeker
Reply With Quote