Quote:
Originally Posted by Bugalfa
En ze moeten boete betalen als ze in 2007 en 2008 niet meedoen vandaar zie ik ze voor 2009 niet uit wtcc stappen .
Ik vind Dtm saaie boel in vergel.m wtcc en btcc zelfs met 'n 3e merk (al is dat Alfa(dan kijk ik wél !) ) is dat toch bloedarmoede tov 4 a 5 merken in wtcc en wie weet hoeveel btcc .
|
Die boete clausule is nieuw voor mij. In welke bedragen moeten we dan denken?
Porsche zou wel een verrassende DTM deelnemer zijn (Zurück zur DRM Zeiten

). Echter met de introductie van de 4-deurs Panamerica zet Porsche, na de Cayenne, opnieuw een opmerkelijke stap in hun historie en daar hoort natuurlijk ook een publiciteitsoffensief bij. Deelname aan DTM is een manier om de sportiviteit (het blijft natuurlijk een Porsche) van zo'n 4-deurs "gezinswagen" te benadrukken.
Een andere fabrikant die op Duitse fora genoemd wordt is Maserati (met Quattroporte?). Deze fabrikant wordt genoemd vanwege de deelname van Bartels (Vitaphone Racing) met een MC12 aan FIA GT en bezoek van Maserati Corse chef (en Alfa sportchef) Claudio Berro aan DTM. Volgens andere bronnen heeft dit bezoek echter weer te maken met een vergadering van de FIA GT teams.
Indien derde fabrikant zijn intrede doet in 2007 dan weten we waarschijnlijk na Essen meer.