View Single Post
Old 07-11-2006, 21:56
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

135.000 toeschouwers? Ik heb het ook gelezen, maar uit ervaring weet ik dat er nog al eens "gegoocheld" wordt met toeschouwersaantallen. Ik was zelf op de laatste KP van zaterdag (Wanze-Marneffe) bij de passage in het dorpje Bas-Oha. Echt veel volk stond daar toch niet. De mensen die de inkom deden waren verbaasd dat we er al om 17u15 aankwamen. En van de verkeersdrukte in en om Hoei heb ik op zaterdag ook weinig gemerkt. Het service-park in Hoei kon wel op belangstelling rekenen. Maar over de "koppen lopen"? Nee, echt niet.
De Condroz was voor mij een première (ik had jaren geleden al eens een paar keer een regionale rally bijgewoond) maar echt overtuigd ben ik toch niet. Maar misschien had ik maar naar een vroegere KP moeten gaan kijken. Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt. Monteurs rennen af en aan met banden en jerrycan's en lopen zowat iedereen die in hun weg staat om. Maar ja, dat hoort erbij zeker? Twee jaar geleden passeerde ik toevallig op de vrijdagavond van de Westhoek Rally in Ieper. Ik moest toch iets eten en koos voor een terrasje in de schaduw van de lakenhalle zodat ik het servicepark daar goed kon zien. Daarop terugblikkend krijg ik wel de indruk dat het er in Ieper een stuk strakker aan toe gaat. Zowat alles was afgezet met nadar-Barrières dus per ongeluk mensen omverkegelen bij het in- of uitrijden van het servicepark was daar een stuk moeilijker.
Reply With Quote