View Single Post
  #1  
Old 03-04-2002, 12:48
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
VW FunCup Val-de-Vienne Perdieus Motorsport

aha, eindelijk was het dan zover. afgelopen weekend hebben we onze eerste race van het seizoen gereden in de VW Fun Cup onder teamnaam Perdieus Motorsport, nog steeds met dezelfde piloten: vader Marc Perdieus, en zijn twee zonen Pieter en Maarten.

eindelijk zat het weer nog eens goed mee op de race dag (cfr vorig jaar waarin 6 van de 9 manches in de regen werden verreden), waardoor we toch wel beter meekonden met het peloton. pieter en marc rijden immers niet graag in de regen, omdat er daarin soms wel een pak lef en risico's voor nodig zijn.

maar soit, alles verliep goed, de auto bolde perfect, goed afgesteld, totdat marc op het einde van de kwalificaties last kreeg met een cardan die was losgekomen (gebarsten?). de losgekomen cardan vond het nodig om ook de remleiding en een leiding van de koppeling te vernietigen, zodat er wel een beetje werk aan de winkel was, naast het werk van altijd voor een koers.

we hadden de 30ste tijd gereden op 53 deelnemers, maar dat was niet echt een probleem omdat pieter en maarten redelijk gelijklopende tijden rijden. het zit namelijk zo dat er in de fun cup veel teams rijden met één super rijder en daarnaast enkele mindere rijders, vandaar dat soms tragere teams ook wel eens een zeer snelle tijd kunnen laten optekenen. door de cardan problemen kon maarten (de snelste van de drie, al zeg ik het zelf) slechts 1 ronde rijden in de kwalificatie die volgde op de vrije trainingen. maar geen paniek vermits de startgrid bepaalt wordt bij loting. de snelste 25 tijden gaan in een doos en de overige tijden in een andere. er werd voor ons de 36ste startplaats uitgetrokken, wat op zich nog niet zo slecht is aangezien je ook op de 50ste positie kan belanden.

de race dan: pieter nam de start en won in de rechte lijn enkele plaatsen, maar de 3de vitesse sprong eruit en hij verloor een tiental plaatsen. op dit circuit wordt de derde veel gebruikt en wanneer je te snel schakelde durfde de derde vitesse er wel eens terug uitspringen.
maar geen paniek, pieter eindigde zijn stint op een mooie 38ste positie, daarna nam ikzelf, maarten, het stuur over gevolgd door marc (ons vader). de eerste manche van vier uur beëindigden we op een mooie 21ste plaats

de tweede manche dan, waarin ikzelf de start nam, begon niet zo goed, omdat ik in de eerste bocht een tik op mijn achterwiel kreeg waardoor ik tegen de auto voor mij botste. het bleek zonder veel erg totdat de spoiler die een beetje scheef hing door de botsing, na een toer of 8 deels onder mijn linkervoorwiel belandde. ik was genoodzaakt een pitstop te maken om het linker deel van de spoiler te verwijderen.
voor de rest hebben we die manche geen problemen gekent en we reden naar een 16de plaats, maar in de laatste stint kreeg mijn broer pieter Jean-Francois Hemroulle en Pierre-Alain Thibaux achter zich aan. 'onhoudbaar' verklaarde pieter achteraf, deze twee mannen (u allen wel bekend neem ik aan) zijn nog een klasse te hoog gegrepen voor deze bonheidense amateurs.
vandaar dat we onze eerste race van het seizoen beëindigden op een toch wel mooie 18de plaats.

in onze klasse (light: voor degenen die nog nooit een B licentie hebben gehad, degenen die alleen funcup rijden dus) eindigden we op een 8ste plaats, en in het europese klassement staan we op de 10de plaats.

laat ons hopen dat we het seizoen mogen verder zetten zoals we begonnen zijn, en hopelijk halen we ons streefdoel zijnde de top 10 en een podium in de light klasse

groetjes

maarten
Reply With Quote