Het steekt echt tegen... Geen tijd om te bouwen en dan miserie met de lak en de decals op momenten dat het toch even kan... Even wat uitleg:
De decals waren erg geslaagd geprint. De eerste laag Liquid decal film zorgde voor een mooi glansje. Bij mijn Civic had ik al gezien dat één laagje onvoldoende was. Dus na 24 uur een tweede laag. Nog steeds geen problemen. Maar het derde laagje, weer na 24 uur was er teveel uit. Het zwart begon wat uit te lopen (paarse kleur zelfs en ik haat paars) Ook waren er stofdeeltjes in de liquid gevallen waardoor de decals eigenlijk verkl++t zijn. Opnieuw afdrukken is dus de opdracht
Ook het gedoe voor die blauwe decal met "IGNACE & LILIANE" erop wil niet vlotten. Ik twijfel of ik er een grote decal van ga maken of alsnog anders ga doen. Maar dan ben ik bang voor mijn spuitwerk.
Dat spuitwerk is behoorlijk, maar de randjes tov het grijze zijn toch nogal groot. Ik kon ze wat bijwerken met een natte tandenstoker, maar toch. Als ik dus zou afplakken voor het blauwe spuitwerk, dan vrees ik dat die rode kleur weer meekomt. Heel vreemd allemaal want ik had dit probleem bij mijn Xsara niet en daar moest ik ook meerdere malen overplakken en zo...
Bovendien kan ik geen foto's meer plaatsen aangezien de Canon Ixus 500 hier de dienst weigert. Allez, gisteren bij Sint-Maarten wou de lens plots niet meer terugschuiven en geeft het scherm de foutcode E18 weer. Dus het toestel zal binnen mogen... Pfff Misschien dat ik probeer pics te maken met de webcam.
Allez, ik ging dus vandaag veel bouwen...
Straks dus toch maar weer de decals afdrukken. Opletten met stofjes en 48 uur tussen de laagjes van liquid decal film laten. Daarbij de laagjes niet te dik zetten, dacht ik.
De mislukte decals ga ik alvast wel gebruiken als test op de wagen. Kloppen de kleuren, waar is er aanpassing nodig en zo verder... Niks weggooien dus. En wie weet zijn sommige decals bruikbaar genoeg want een grote ramp is het niet, ik ben alleen niet tevreden...
Grtzzzz