Quote:
Originally Posted by gulfclk
Als ge foto's post van uw werk, misschien ook een slapstick maken van hoe je het hoofd koel houdt!
|
Daar heb ik een "feilloos" middel voor : gewoon de kit even laten voor wat het is en een andere beginnen. Maar... in dit geval is ook dat niet perfect verlopen. Ik ben namelijk begonnen aan de 1:12 Yamaha XV1600 Road Star van Tamiya
om me wat af te reageren, en daar zit ik al in het stadium van de vernislagen, waarbij de laatste laag iets te dik gespoten is zodat ik met van die "lopertjes" zit die onderaan ook nog luchtbelletjes vertonen. Goed doordrogen is hier de boodschap en later voorzichtig wegschuren.
Dus : weer maar een nieuw project aanpakken dan. De 1/6 Harley-Davidson FXE1200 Super Glide van Tamiya
deze keer. Niet echt een nieuw project, want het was de allereerste motor die ik ook gebouwd heb. Maar ik had het model ooit eens uitgestald in een vitrinekast, net onder de verlichting die zodanig warm werd dat er een deuk in de benzinetank gesmolten is. Die tank heb ik dus nu verwijderd, samen met de spatborden, om te repareren en te herspuiten. Dus werd de bluts opgevuld met Putty, mooi gladgeschuurd en in de primer gezet. Met als gevolg dat de contouren van de bijgewerkte bluts weer tevoorschijn komen. Terug schuren en bijwerken en weer schuren dus, en een nieuwe laag primer. De contouren zijn nog steeds zichtbaar, zij het wat minder duidelijk deze keer. En dus weer de ganse procedure opnieuw. Enfin, je snapt het : ik ben van pure miserie nog maar eens aan een ander project begonnen. Er moet toch eens iets goed gaan zonder miserie zeker!
En zo ben ik sinds eergisteren bezig aan de 1/12 Honda CR250R Motocrosser van Tamiya.
Wat me hier opviel was dat de spaken van de velgen totaal niet realistisch overkomen. Ze zijn sowieso te dik en dan vertonen ze nog veel flash ook. In plaats van ze proberen te ondoen van hun flash en ze wat dunner te schuren heb ik beslist om ze gewoon weg te snijden en te vervangen door metalen spaken. Ondertussen zijn ze alle 72 vervangen en ik moet zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat. Maar meer hierover zal ik vertellen en tonen in een aparte thread over die Honda. Hier gaat het eigenlijk alleen over de tegenslagen die ik in het CB750 project al tegengekomen ben (en aanverwanten).
Is er dan geen goed nieuws? Toch wel : de tank van de CB750 staat al terug in het goud, de tank van de Harley staat eindelijk in een grondlaag zonder dat de bijgewerkte bluts nog sporen vertoont, en de lopertjes aan de Yamaha onderdelen zijn zo goed als opgedroogd zodat er enkel nog de luchtbelletjes weggeschuurd moeten worden. En de velgen van de motocrosser zien er geweldig uit, zo geweldig zelfs dat ik overweeg om ook de 1:6 velgen van de CB750 op dezelfde manier te doen...