Volgens diverse bronnen binnen de Belgische media zou David Saelens op het punt staan tijdelijk testrijder bij het Minardi team te worden. Hoewel de Vlaming deze berichten zelf bevestigt blijft het Minardi team alles ontkennen.
Saelens zou naar eigen zeggen vanaf Monaco tijdelijk als testrijder bij Minardi aan de slag kunnen. De West-Vlaming is nu al één van de vaste bestuurders van de Minardi F1 tweezitters. De ex- Marlboro Master beweert nu dus zijn werkzaamheden bij het team te kunnen uitbreiden. Niet enkel zou zijn F3000 contract voor 4 races verlengd zijn, hij zou na de GP van Monaco ook met de PS02 mogen testen bij gebrek aan vaste testrijder binnen het team. Ondanks de positieve uitlatingen van David zelf lijkt het nog lang zo ver niet te zijn.
De woordvoerder van het Minardi team verklaarde niks over deze geruchten te weten. Saelens zou volgens hem nog lang niet zeker zijn van een F1 test en ook de verlenging van zijn F3000 contract is volgens het team nog niet helemaal rond. Meer zelfs, het team leek duidelijk verveeld te zitten met de uitlatingen van David.
“David lijkt me een verstandige jonge kerel en ik kan me niet inbeelden dat hij zulke uitlatingen gaat doen,” was de eerste reactie van woordvoerder Graham Jones. “Als hij dit toch gedaan heeft lijkt me dat niet echt een slimme zet.”
Voorlopig blijft het dus nog bang afwachten voor de Belgische racefans.
f1racing.net
das natuurlijk heel wa anders é