[QUOTE=Dries DS;192363]
Quote:
Originally Posted by TommySoprano
Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt.[/UNQUOTE]
Ik ga niet zo dikwijls naar rally's, maar telkens ik er kom ben ik verbaasd door het niet passelijke gedrag van velen die ook nog het lef hebben zich 'autosportliefhebber' te noemen. Linten doorknippen in 'verboden zones voor het publiek', gaan vluchten als er een veiligheidsauto aankomt, eens die gepasseerd is dan de linten weer aan elkaar gaan knopen... Foei... Waar zijn die mensen mee bezig? Rally is een toffe sport, en ik heb er afgelopen weekend voluit van genoten. Maar met een dergelijk stel mafkezen stel ik me maar één vraag: wat als er op dat punt iets gebeurd. Het zal dan wel weer de organisatie zijn zeker  ? Aan de heren die hier allemaal hun broek aan vegen: blijf gewoon thuis, wacht de beelden af en beschaam de ware autosportliefhebber niet. Echte autosportliefhebbers (of het nu rally is of circuit, het maakt me niet eens uit) weten waaraan ze zich te houden hebben. De vele klachten van de officials kunnen dit enkel bevestigen. Jammer, maar helaas... Na gesproken te hebben tegen diverse officials, neem ik (jammer genoeg) nota van het feit dat 'Le Condroz' het volgend jaar zal moeten stellen met een pak medewerkers minder. Jammer.. Heel jammer...
|
Daarom zijn wij er in 86 mee gestopt met veiligheid te doen op rally's.
Vooral in Wallonië werden wij (marshals van Zolder) uitgelachen.
Zelfs zo erg geweest dat we bekogeld werden met sneeuwballen waar af en toe een steentje in zat.
Ik zou het terug willen doen maar het plezante is er af.
Zelfs op het circuit zijn er die het plezant vinden om ons uit te lachen, maar ja, dat raakt mijn koude kleren niet hoor.
Die staan toch achter de draad en daar staan die goed.
Gelukkig is het maar een kleine minderheid, meestal mensen die éénmalig komen omdat ze vrijkaarten hebben gekregen en daarbij zijn ze dan nog meestal bezopen.