View Single Post
  #10  
Old 02-01-2007, 11:59
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Bedankt voor de goede raad en hulpvaardigheid mensen.


Quote:
er zijn verschillende mogelijkheden en het hangt ervan af welke onderdelen. Als je bijvoorbeels moertjes op de carosserie wil aanbrengen kan je ze mee invernissen (vernis aanbrengen met de borstel) Als de onderdelen iets groter zijn, zoals bijv. gordelgespen of snelsluitingen voor de kofferdeksel en motorkap, dan gebruik ik daarvoor seconden-lijm-gel van Loctite. Die kan je in nagenoeg iedere doehetzelf zaak vinden. Komt ook in een dispenser, waardoor het makkelijk werken is. Ik doe dan een beetje gel op een plaatje en pik er met een tandenborstel een weinig vanaf, dat ik dan aanbreng op het onderdeel. Een motorsluiting houd ik vast door er op de zichtbare kant met een naald in te prikken - de sluiting blijft dan op de naald zitten en aan de achterkant kan je dan met de tandenstoker wat lijm aanbrengen - niet te veel want anders krijg je witte randen nadien. Met behulp van de naald - het onderdeel zit er immers nog op - kan je dan het stukje aanbrengen op het model.
Ik gebruik deze lijm ook om gespen van te plekken in de stoelen. De witte rand die er dan soms verschijnt overschilder ik gewoon.
Als je carrosserie goed gevernist is, en deze is goed uitgehard, dan kan je de evt. witte randen nog wel verwijderen met compound.
Dus het lijmen heb ik gevonden. Quote komt van Huudo.

Maar hoe snij je die PE parts los als je zo geen speciaal gerief hebt.

1:Is dat met een stanley mes ook goed.
2:En hoe schuur je eventuele bramen weg?
3:Welke primer gebruiken? Is dit primer voor staal, dat je nodig hebt of dekt de primer van Tamiya dit ook. Heb de witte staan voor plastiek en wit-metaal


Sorry voor de vele vragen, vind het wat genant. Maar ik heb echt al gesearcht en vind gewoon niet alles. En ik vergeet ook soms wat ik gelezen heb. Het is teveel in een keer en ik begin alles door elkaar te slagen.
Vandaar dit topic met mijn ge(z)(vr)aag. Zo kan ik op mijn gemak eens terug komen kijken.

Merci alvast voor het geduld.
Reply With Quote