Peter Baert over zichzelf
Euh Porsche, bedankt voor de lof. Maar ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat niet iedereen jouw mening deelde.
Er waren er ook die ons stomme, blinde idioten vonden, die er niks van afweten.
Toen ik met de F1 begon, zei toenmalig sportchef Dirk Abrams me: "Baert, ge gaat u doodverschieten. Commentaar geven bij F1 is zeer moeilijk. Soms 3 uur aan een stuk supergeconcentreerd kijken, analyseren, commentaar geven, samenvatten en het graag ook nog een beetje leuk houden."
En ik heb Dirk gelijk moeten geven. Meestal was ik na een GP moe, vooral mentaal, bijna zonder stem.
Ik bedoel maar. F1 is bijzonder moeilijk. Je mag geen moment het scherm uit het oog verliezen. Maar soms moet je snel iets checken in je docu of je krijgt een mededeling van de regie dat ik de reklame niet mag vergeten of je laat je pen vallen. Details die er vaak voor zorgen dat je een beeld mist, dat je een incident net niet hebt gezien, ... Dan zie je enkele minuten later iets gebeuren waarvan je de oorzaak niet kent, want je had toen net even niet op het scherm gekeken. Voor de mensen thuis ben je dan een echte steenezel natuurlijk.
"Hoe kan da nu! Is diejen Baert blind of wa! Die kent er nu eens niks van. Een klein kind heeft het gezien en hij nie. Weg met Kanaal 2!"
Ik heb bijzonder veel bewondering voor de gasten van Canal+. Begin maar es op vrijdag met de eerste vrije training, waarin niks te beleven valt en waarin je niks kunt vastknopen aan de tijden. Wie rijdt licht, wie rijdt zwaar? Dan de tweede vrije training, dan de vrije trainingen op zaterdag, enzovoort.
Op het moment dat de race begint hebben die mannen natuurlijk al 5 keer hetzelfde verteld. Wat moet je blijven verzinnen?
Daarom, vooraleer we iemand afschieten, gewoon ermee rekening houden dat F1 verslaan zeer moeilijk is. Abrams vond het stukken moeilijker dan voetbal verslaan. En hij kon het weten, want hij deed het allebei.
bron: forum kanaal2
Last edited by Bart.Vandecavey; 29-10-2002 at 10:45.
|