View Single Post
Old 07-01-2007, 16:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Weer een update.

Ik ben begonnen aan de bouw van het frame. Dat was een heel avontuur! Het bestaat uit drie grote onderdelen, die elk enorm veel sinkmarks en gietnaden vertonen. Ook is het zo dat de gietmallen blijkbaar zodanig versleten zijn dat de twee helften niet meer exact op elkaar passen zodat het frame bestaat uit halve buizen die ook niet perfect op elkaar passen. Dus moet je het overtollige materiaal aan beide zijden wegschuren en daarna proberen om terug een aanvaardbaar rond profiel te schuren in de buizen van het frame. Niet eenvoudig. Enfin, om samen te vatten : ik heb een volledige dag gewerkt om de drie samenstellende onderdelen spuitklaar te krijgen...

(Foto 1)

Ook de achterste vork werd op dezelfde manier geprepareerd. Het was de bedoeling om dit onderdeel dezelfde dag klaar te krijgen als het frame, maar toen ik om 2 uur 's nachts pas klaar was met dat verwenste frame, ben ik toch maar gaan slapen en heb ik de achterste vork 's anderendaags gedaan...

(Foto 2)

Meteen na het beëindigen van de achtervork heb ik het samen met het frame in grijze primer gespoten. Dat is nodig voor twee redenen : ten eerste om een betere hechting te bekomen van de zwarte laklaag, maar ten tweede ook om beter te kunnen zien waar je al gespoten hebt en waar niet, want een zwart frame zwart spuiten is qua zichtbaarheid niet direct ideaal te noemen...

(Foto 3)

Na droging van de grondlaag werden er vervolgens twee laklagen aangebracht. Het ziet er gelukkig allemaal goed uit, en er zijn geen sporen meer te zien van het slopende schuurwerk. Oef, die horde is weeral genomen...

(Foto 4)

(Foto 5)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_41.jpg
Views:	218
Size:	267.3 KB
ID:	24925   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_42.jpg
Views:	209
Size:	218.8 KB
ID:	24926   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_43.jpg
Views:	226
Size:	251.7 KB
ID:	24927   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_44.jpg
Views:	240
Size:	299.0 KB
ID:	24928  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:08.
Reply With Quote