View Single Post
Old 08-04-2002, 23:42
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Wel, om eerlijk te zijn heb ik dikwijls gevloekt op de uitzendingen van de F1 op Kanaal 2. Voornamelijk de reclame en het missen van belangrijke gebeurtenissen op de piste waren meer dan vervelend.
Toch had Kanaal 2 ook z'n goede momenten. De verslaggeving was vaak grappig en de persconferenties werden indien mogelijk uitgezonden.

Toch vond ik (en vind ik nog steeds) dat de RTBF net iets meer te bieden had. Voornamelijk het extra half uur dat zij extra besteden voor elke race vind ik zeer aantrekkelijk. Zij laten ook steeds duidelijk zien dat ze ter plaatse zijn, en dit geeft dan weer vertrouwen.

Wat de VRT momenteel doet vind ik ronduit beschamend. Ik vind het erg voor ons autosportliefhebbers en ook voor de ploeg van Kanaal 2 die al bij al toch steeds hun best hebben gedaan om de taak zo goed mogelijk te volbrengen. Spreek me dus niet over de VRT als zijnde de kwalitatief betere zender.

Toch kan het in België nog stukken beter. Je moet maar eens naar Duitsland of Oostenrijk trekken om er een volledige verslaggeving te vinden over elke Gran Prix. In Duitsland misschien niet direct op de kabel, maar in Oostenrijk toch wel degelijk op ORF. En deze laatste lijkt me toch een staatszender, niet? Is het enige verschil dan dat duitsers en oostenrijkers meer autosport-minded zijn? Ziet daar dan zo veel meer geld?
Men spreekt altijd over de Formule 1 als zijnde het derde grootste sportevenement in de wereld.
Wel, in België wonende merk ik daar eigenlijk weinig van!