View Single Post
Old 22-01-2007, 14:24
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Porsche 550 Spyder 1/43 ... superdetailed

Het volgende project even voorstellen. Een Porsche 550 Spyder op 1/43. Velen zullen deze wagen beter kennen als je over 'Little Bastard' spreekt, de wagen waarmee James Dean verongelukte.

Dit project wordt een beetje anders dan de anderen. Ik heb al genoeg deuren opengewerkt, ... dus nu wil ik een stapje verder gaan. De bedoeling is om een model te bouwen waarvan het motorcompatiment zichtbaar is, de koffer ruimte vooraan, de linker deur open, ... en omdat het hier over een spyder gaat ben ik dus verplicht om alles opnieuw te bouwen. Het chassis bestaat dus niet, de motorruimte is normaal dicht, een motor is niet in de kit.

Ik plan dus om een aantal mallen te gieten van een bestaande kit en deze te gebruiken om nieuwe carrosserie onderdelen te bouwen en als referentie van de maat te gebruiken. De basis carrosserie zal nog altijd uit resin bestaan, maar het chassis, de motor, versnellingsbak, ... zal dus allemaal scratch build moeten zijn.

Een project dat niet op een weekje klaar zal zijn, maar ik wil mezelf eens voor problemen zetten die ik op een andere manier moet oplossen dan stukjes kopen en monteren.

Ne mens wil eens wat anders, nie waar?

Ik ben ondertussen begonnen een resin kit te corrigeren. De kit die ik als basis gebruik is van Vroom. Mooie details, goede kwaliteit en een correcte lijn, alleen de panel line van het kofferdeksel vooraan is niet symmetrisch. Deze is dus al opgevuld en als het model in primer staat zal ze opnieuw ingekrast worden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0221.JPG
Views:	53
Size:	41.3 KB
ID:	4761   Click image for larger version

Name:	IMG_0222.JPG
Views:	49
Size:	37.6 KB
ID:	4762  
Reply With Quote