View Single Post
  #60  
Old 02-02-2007, 18:53
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by gulfclk View Post
1). Je zegt eerst dat je de wagen wil maken zoals hij aan de start komt, dus geen wheatering voor de bodem want die moet proper blijven. Maar ... je velgen krijgen dan wel een laag smoke ... en iets te veel voor het center als je het mij vraagt. Waar is de logica? Denk eraan, nu je je velgen behandeld hebt vraagt de rest van de wagen om dezelfde graad van wheatering ......
Je hebt voor een stukje wel gelijk hoor. De smoke is wat te dik uitgevallen, ook al heb ik heel wat weggeveegd. Het center is ook niet naar mijn smaak. Misschien moet ik het meer verdunnen of zo. Tips zijn welkom !!

Maar zoals Huudo hierboven zegt, klopt het wel vaker dat de gewassen wagens vuile velgen hebben. Typisch Belgisch want de sponsors zijn superbelangrijk...

Quote:
Originally Posted by gulfclk View Post
2). Je raamrubbers zijn niet echt strak (vooral aan de A-stijlen). Ik zie echter dat je de panel lines gedaan hebt (en die zien er op het eerste zicht wel goed uit). Waarom doe je niet eerst de boord van de raamrubbers zoals je je panel lines doet. Dat geeft je de mogelijkheid om een beter resultaat te krijgen na het schilderen van de raamrubbers.
Als je echt strakke raamrubbers wil ... compleet afplakken met masking tape, de contour uitsnijden met een zeer scherp mes en dan airbrushen. Tenzij je hier Guy heet is het schilderen van raamrubbers uit de losse hand wel erg moeilijk ...
Het is een goeie tip om die boordjes eerst te doen, meestal doe ik het net omgekeerd. Vandaar dat je op de foto van het vooraanzicht "kartelingen" ziet. De twee foto's van het vooraanzicht moesten eigenlijk bij elkaar staan en niet tussn die van de zijaanzichten in. Daar heb ik immers wel al de rubbers afgewerkt... En aangezien je niet meer kan editen na een uurtje, kan die er dus niet meer uit. Die tweede maal vooraanzicht zit dus fout...

De foto's van het zijaanzicht geven wel heel goed weer dat er geen problemen zijn bij de A-stijlen. Ik werk trouwens ook met afplakken, iets dat heel goed gaat als de rubbers goed aangegeven zijn. Van een Celica is dat andere koek...

Ik plaats er effe nog twee foto's bij. Toch bedankt voor je goede speuren !!



__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote