Quote:
Originally Posted by Huudo
Enige nadeel is dat de tape sporen kan nalaten op de kas (misschien de vernis niet genoeg uitgehard ondanks 48u wachttijd). Anyway, Autoglym will fix it.
|
We zijn nu 1,5 jaar later en Autoglym didn't fix it. Ding heeft in de remolie gezeten en ondertussen is er al aardig wat water naar de zee gevloeid. Op een beurs ergens (ben al weer vergeten waar) vond ik dezelfde kit en dus ben ik, tussen de andere projecten door, wat aan de gang geweest met deze nieuwe kit. Je kent het wel, body schuren, primen, lakken. Nu stond ie al enkele maanden aan de kant en dus zou ik vandaag er even vernis opzetten. Kwestie dat ie ooit nog eens afgeraakt. Vermits er geen decals op zitten, zou ik dan maar mijn Tamiya busje vernis gebruiken hiervoor. Eerste laag ging prima, maar de paneellijnen werden precies een beetje bleker. Zou wel niet kwaad kunnen, want die moeten toch nog ingekleurd worden. Bij de 2de laag, zo'n 15 à 20 minuten later, is het mis gegaan...
De rode lak is op de randen (motorkap en paneellijnen) volledig weggetrokken en de witte primer is gewoon zichtbaar... Zie de foto's die erbij zitten. Heb al veel modellen gespoten en gelakt, maar dit is nieuw voor mij. Geen enkel idee waar het zou kunnen vandaan komen. Huudo en 911'en op 1/24ste... het wil maar niet lukken.