Quote:
Originally posted by HHugo
Ik ben meer aanhanger van de Amerikaanse mentaliteit qua verkeer. Gewoon relaxed achter het stuur en uzelf niet zo zitten opnaaien.
|
Ik weet uit ervaring wat het is om in de VS te rijden. Zeer vervelend!
Iedereeen rijdt daar even snel en de limiet ligt daar meestal op 60 mph. Al die wagens zijn 'automatic' en die waarmee ik reed had zelfs een schakelpook aan het stuur. Die bakken zijn standaard uitgerust met 'cruise control' en de vering lijkt wel deze van een Jeep.
In die programma's als cops zie je dan ook altijd die mannen gillen: "he's going over 80 mph"! Lachwekkend niet?!
Ik vind het vreemd hoe iedereen verkeersagressie lijkt af te keuren en ook steeds tegen het gebruik van alcohol achter het stuur is. Als je dan even om je heen kijkt lijkt me dat er een reuzegroot verschil is tussen wat we zeggen, en wat we werkelijk doen.
Laat ik daarom een nieuw initiatief lanceren: de AA (Anonieme Automobilisten)
"Ik ben TiBo en ik rijd al eens te snel!"
Ik praat dronkenschap achter het stuur of overdreven snelheid zeker niet goed! Ik kan echter van mezelf niet zeggen dat ik nog nooit te snel heb gereden, ik nog nooit aan een bumper gekleefd heb of nog nooit na het drinken van een bietje de wagen links heb laten staan, ........ waarvoor mijn excuses.