View Single Post
Old 14-02-2007, 16:16
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Geloof toch dat de Renault series een aardige knaller zijn qua bezoekersaantallen. WTCC is op de goede weg. FIA GT is idd een drama, zowel in aantallen bezoekers langs de baan als op de TV. Vandaar de move naar enkele circuits (Zolder, Nogaro) waar van oudsher redelijk makkelijk publiek naar toe gaat.

Toch, met een goede marketing moet het lukken. Zie bijvoorbeeld DTM. Ander fraai voorbeeld is de Formula 3 Masters in NL. Ooit goed in de markt gezet door Marlboro en nog steeds kent iedereen in NL de Masters op Zandvoort.
Renault geeft veel tickets weg, dus dan is het niet moeilijk om veel volk te trekken. maar idd een goed marketing zet.

WTCC... ik ken het vaag. waarop baseer ik mij als ik zeg dat het een flop is? er is een simgame van uit. veel sim racers zijn ook echte race fans (van die mensen op een obscuur forum ). het spel race wordt bijzonder weinig gespeeld, in prime time vind je misschien 30 mensen op de servers.
voeg daar dan bij dat ik (hier in belgie) weinig tot niets hoor over WTCC, en volgens mij is het niet het commerciele succes waar sommigen het voor houden