View Single Post
Old 14-02-2007, 16:33
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
WTCC... ik ken het vaag. waarop baseer ik mij als ik zeg dat het een flop is? er is een simgame van uit. veel sim racers zijn ook echte race fans (van die mensen op een obscuur forum ). het spel race wordt bijzonder weinig gespeeld, in prime time vind je misschien 30 mensen op de servers.
voeg daar dan bij dat ik (hier in belgie) weinig tot niets hoor over WTCC, en volgens mij is het niet het commerciele succes waar sommigen het voor houden
Dat geeft gelijk aan dat je stelling niet klopt. Kijk naar GTR2, een spel dat prima verkocht gezien het feit dat het een sim is. Daarnaar gekeken zou het FIAGT dus een groot succes zijn volgens jou?

Je moet spelletjes niet vergelijken met het echte kampioenschap. Het feit dat er weinig mensen op de RACE servers zitten komt voornamelijk door het feit dat er nog niet veel leagues voor zijn, en dat modden niet mogelijk is. Daardoor zitten de online-racers voornamelijk op GTR2 bijv.

Ik heb vanuit m'n werk aardig wat FIAGT en WTCC races gezien de afgelopen jaren, en daar zit een enorm verschil tussen. Zowel qua promotie als bezoekersaantallen. Vergeet niet dat naast de promotie van de organisatie de fabrikanten ook nog de WTCC promoten, iets wat bij het FIAGT niet gebeurt.
Reply With Quote