View Single Post
  #1  
Old 18-02-2007, 16:56
wimballon's Avatar
wimballon wimballon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostmalle
Posts: 11
acp classic, de kop is er af

gisteren was het eindelijk weer eens tijd om van start te gaan in een vas-classic. vroeg uit bed, auto warm draaien, lange rit naar "de vlaanders", koffietje, inschrijving, nummers plakken,....

En dan de start. Na goed twee Km stak er een vrachtwagen in de gracht. Het was op een smal weggetje, waar wij dus door moesten. heeft er iemand dit zien gebeuren? De wegen lagen over het algemeen behoorlijk droog, het zonnetje scheen vrolijk, en mijn Volvo 66 (dafje) sjeesde lekker tussen de velden van TK naar Tk, en van bordje naar bordje. Geen vuiltje aan de lucht, alles ging goed. Ook het tweede deel was de moeite, mooie wegen, hoewel soms in vrij slechte staat. maar wat dan nog, we zijn niet mee aan het doen aan een concours d'elegance, maar aan een vas classic. geen probleem dus die wegen, hoewel ik af en toe wel eens een bonk hoorde die ik liever niet gehoord had.
Maar goed, het tweede deel was ook tot een (relatief) goed einde gebracht, dus we zaten vol goede moed voor deel drie... tot ik plots mijn deur niet meer dicht kreeg. ze viel niet meer in het slot. met defecte deur door de start om mijn starttijd niet te verliezen, en meteen aan de kant waar we na +/- 10 min en met de hulp van die toffe VAB-er de deur in het slot kregen, maar de herstelling is voor later. eerst tijd inhalen... alles ging redelijk, tot we aan de volgende TK kwamen. de tijd die we hadden ingehaald; verloren we weer voor twee redenen: de weg was daar zo smal, dat je niet voorbij de wachtende deelnemers kon, en zij die wel opzij konden, kwamen vrolijk dwars over de weg staan, omdat zij de volgende minuut moesten klokken... jammer maar het was dus zo.
natuurlijk zaten er foutjes in de organisatie (volgend jaar wat strikter de vas-regels volgen, dat sluit al veel problemen uit), en natuurlijk konden een aantal dingen beter, en als ze dit... en als ze dat, en als ons kat een koe is konden we ze melken...
Kortom, voor de hele ploeg een dikke proficiat. en die paar kleine dingetjes die mis liepen... tja werk voor volgend jaar hé

het was mijn eerste rit samen met mijn vader. we hebben allebei genoten van de wedstrijd, en als het aan mij ligt... tot volgend jaar in Deerlijk (en tot binnen twee weken in Lauwe)

Wimballon
Volvo 66 dl
Reply With Quote