Bon ... we zijn er dus eindelijk aan kunnen beginnen. Het klaarmaken van de carrosserie was al achter de rug, maar het gieten van de mallen heeft wat geduurd. Alles is van de eerste keer goed gelukt ... daar lag het niet aan, maar ik heb in deze drukke dagen (op het werk dan) ook nog vlug even 2 spuitcabines gebouwd voor collega bouwers. En dat kost toch wel wat tijd.
Het is de eerste keer dat ik een ganse carrosserie afgegoten heb. Velgen, zetels en andere spoilers waren al eens eerder aan bod gekomen, maar een ganse carrosserie ... een uitdaging!
Zoals alle werk is het voornaamste de voorbereiding. Dat betekent ... een goede basis in plasticine, goed afwerken en dan maar silicone gieten. Als die uitgehard is, aangietpunten op de body voorzien, plasticine verwijderen en de andere kant voorzien. Niet moeilijk maar niet iets dat je vlug op 5 minuten doet.
Ondertussen is ook de eerste carrosserie gegoten. De eerste body was een test met een ander hars, veel te vlug hard dus schoot er maar een halve carrosserie over. Dus ... een tweede soort hars uit de kast gehaald en hiermee lukte het van de eerste keer. De body heb ik vrijdag avond afgegoten juist voordat ik naar de meeting vertrok.
|