View Single Post
Old 22-02-2007, 09:21
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Zo, de kop is eraf ... of in dit geval moet ik de k*nt zeggen.

De motorkap werd verwijderd. Altijd fijn werken in resin, krassen is hier de boodschap. Maar het materiaal was veel te dik, dus eerst aan de binnenzijde volledig uitgefreesd en dan de panel line doorgekrast. Eerst heb ik eraan gedach om de motorkap in glasvezel te maken omdat dit zeer dun kan verwerkt worden, maar misschien ga ik toch de originele resin versie behouden die ik dun zal uitfrezen. Het zal een stuk minder stevig worden maar ... door de materiaal dikte moet ik alleen maar materiaal weghalen om bvb verstevigingsbalken in de motorkap te maken. Als ik met glasvezel begin moet ik net materiaal toevoegen ... we zien wel.

Voor de deur en het kofferdeksel eigenlijk hetzelfde verhaal. Eerst materiaal weggefreesd en dan de panel line doorgekrast. De kofferruimte wegfrezen was echter een ander verhaal. Dit was echt wel een zeer dikke partij en door de grote materiaal dikte was het volledig blind frezen. Naarmate het einde vorderde kon ik tegen een sterke lamp de contour van de panel lines wel beter zien, maar het bleef toch blind werken voor een groot gedeelte.

Ondertussen is de schutwand achter de pedalen al toegevoegd. Het dashbord van de kit bleek verkeerd te zijn. De boord van het dashbord lag te laag waardoor er een hoogte verschil ontstond tussen het dashbord en het deel voor de voorruit, en in werkelijkheid is dit een vlak deel waar een voorruit opgemonteerd wordt. De carrosserie werd dus op die plaats verwijderd en het dashbord er al in gekleefd zodat nu alles op gelijke hoogte staat. De opening die er nog is wordt in een later stadium weggeplamuurd.

Volgende stap is de kofferruimte in grote lijnen afwerken en de voorste binnenspatborden herwerken, maar daarvoor moet ik eerst de benzinetank maken. Als dat in orde is kan ik beginnen aan het chassis. Gelukkig heb ik goede referentie foto's.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - delen weggesneden voor links.JPG
Views:	767
Size:	41.3 KB
ID:	5137   Click image for larger version

Name:	resised - delen weggesneden achter linksµ.JPG
Views:	26
Size:	30.1 KB
ID:	5138  

Last edited by Gulfie; 22-02-2007 at 09:24.
Reply With Quote