Chassis / onderstel
De bodemplaat is 1 groot onderdeel. Wat ik een beetje jammer vind is dat de voorkant van het chassis volledig dicht gegoten is. De karteronderdelen en die delen van de motor die zichtbaar blijven vanonder de wagen zijn wel meegegoten, maar hetgeen errond zit is helemaal dicht. Moet dat zo op een Mini? Ik heb er geen flauw idee van maar het zou mij ten stelligste verbazen.
Er zijn niet veel onderdelen die aan het chassis moeten worden bevestigd. Het model zal vlug klaar zijn, maar grotendeels mogen we wel zeggen dat de onderdelen die het onderstel van de wagen vormen mooi gevormd zijn met voldoende detail. Mits wat detailschilderen valt hier wat moois van te maken.
Interieur.
Ook hier weer weinig onderdelen, maar met voldoende detail. Pas op voor het dichtspuiten van die details. Sommige tekeningen (zoals die in het dashboard bv) zijn heel subtiel aangebracht, en zijn dus makkelijk kwijt te spelen door te veel verf of overdreven schuurijver.
Verchroomde onderdelen.
Bij de meeste kits zijn de verchroomde onderdelen naar mijn gevoel net iets te veel verchroomd (zodat ze plastiekerig lijken), bij andere net te weinig verchroomd, zodat er eerder op aluminium dan op chroom lijken. Hier heeft Fujimi naar mijn mening goed werk geleverd. De onderdeeltjes zijn heel proper uitgevoerd, net genoeg verchroomd, en HEEL belangrijk: ze zitten op de goede plaatsen aan de boom bevestigd. Dat wil zeggen dat je ze kan gebruiken zoals ze in de kit zitten, zonder dat je ze zelf opnieuw moet verchromen na het losmaken. Een goed punt!
Clear onderdelen.
Mooi en zonder krassen. Ze zitten op de goeie manier aan de boom bevestigd zodat je ze zonder gevaar voor beschadigingen kan losmaken. Waar Tamiya ons dan verwent met sjablonen van masking tape om de zwarte omlijstingen in de ruit te spuiten, moet je het hier zonder stellen. Indien je die omlijstingen wil spuiten, maak je die sjablonen dus maar best zelf. Dat is geen probleem natuurlijk, maar ik vind dit toch een tekortkoming.