De laatste dagen is er weer flink wat gedaan, maar weinig te zien natuurlijk. De kofferruimte vooraan werd onder handen genomen. Concreet betekent dit dat de bodem en de zijdelen van de koffer gemaakt en uitgeplamuurd werden. Niets hiervan bestond, en vermits er in de koffer een reservewiel ligt moest hiervoor ook een aparte kuip gebouwd worden. Veel pas en schuurwerk, maar weinig spectaculair resultaat, alhoewel, als je deze kleine rakker tot nu toe ziet is het eigenlijk ‘een geile donder’!
Daarna volgt de benzinetank. Ook scratch build met styrene sheet van 0.8mm. Eens de basisvormen uitgesneden en gekleefd kwam, na het plamuren en afronden van de naden, de tankstop aan de beurt. Alles zelf maken is een mooie zaak, maar als er sommige firma’s tankstoppen aanbieden die perfect zijn is dit alleen maar een tijdswinst. Vermits het deel van Renaissance perfect op schaal is heb ik hiervoor gekozen. De white Metal naden wegschuren en het deel opzuiveren is genoeg om het te kunnen monteren op de benzinetank.
De originele benzinetank, die eigenlijk wel opmerkelijk hoog ligt in vergelijking met de rest van het zwaartepunt van deze auto, is uit metaal vervaardigd en voorzien van inwendige tussenschotten om ervoor te zorgen dat bij hoge snelheden in de bocht toch nog benzine (zonder lucht) aangezogen kan worden. Die tussenschotten zijn op verschillende plaatsen gelast en de benzinetank heeft rondom een boord. Om dit te simuleren heb ik een stukje dunne loodtape bovenop de tank gekleefd, de boord weggesneden zodat het profiel bestond en met een tandenstoker de profiellijnen van de tussenschotten ‘ingekrast’ in het zachte lood. Het resultaat is bevredigend … alhoewel ik misschien nog enkele wijzigingen ga aanbrengen.
|