View Single Post
Old 17-03-2007, 01:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Verkeersbord wettig of niet? Iedere overtreder gewoon doen betalen en de execs dubbel. Afkomen met wettigheid als argument is gewoon het dikste en flauwste excuus dat ik al gehoord heb om zich toch maar niet aan de regels te moeten houden om gewoon hun eigen goesting te kunnen doen. Ongehoord!
Ik heb de indruk dat de discussie hier toch wel serieus de verkeerde kant opgaat hoor. Even voor alle duidelijkheid: noch ik, noch mijn collega hebben sneller gereden dan 90 waar de snelheidsbeperking geldt, en noch ik, noch hij zijn geflitst. Ik zal zelfs meer zeggen: in de standaard situatie, als je 120 mag rijden, kan het me niet schelen dat bepaalde automobilisten de wet met voeten treden en te snel rijden; als ze willen betalen moeten zij dat maar weten. Maar hier gaat het om onze gezondheid en dan word ik woest als ik zie dat er onnozelaars zijn die zich daar geen bal van aantrekken. Dus ga ik 90 rijden op het linker baanvak, naast een andere auto die ook 90 rijdt. En laat ze maar met hun lichten flikkeren. Om maar te zeggen dat ik zeker niet de zijde van de overtreders kies!

Dat neemt niet weg dat het onderwerp van de thread die ik opgestart heb, de wettigheid van de borden betreft. Als er gewoon "90" zou staan is er geen discussie, maar nu staat er "SMOG" onder. En dat woord is er mogelijkerwijze de reden van dat de borden nergens op slaan en dus niet wettelijk zijn. Ik zeg dat niet om eventuele execs hun vel te redden, maar gewoon puur uit verkeerstechnische interesse wil ik wel eens weten wat daarop de reactie is van de verkeersdeskundigen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote