View Single Post
Old 19-03-2007, 18:44
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Zal deze week naar één van de herhalingen kijken op AB Moteurs. Persoonlijk vind ik de commentatoren zeer competent, wat Nascar betreft, maar Engelse commentaar (ook als men wat minder verstaat) heeft toch altijd dat ietsje meer en dit in gelijk welke sport.
Terug to the point. Zowel live als op TV zijn 3 uren zeer lang; het is soms smachten naar een "caution" als het pak uit elkaar begint te raken, zodat de spanning er opnieuw in is.
Er zijn voor- en nadelen aan lange wedstrijden. Zoals gezegd is de mogelijke verveling een nadeel. Plus punt echter is dat als iemand pech heeft of een slechte afstelling heeft er meestal tijd genoeg is om opnieuw naar voor te komen. Ook hebben lange wedstrijden een grote invloed op de fysiek en het psychische weerbaarheid van de piloot. Kortere wedstrijden zijn waarschijnlijk aangewezen voor Europa, maar dan moet men zeker een bijprogramma hebben, want 90 minuten lijken mij wat kort "om van zeer ver te komen". Wat komt dan op het bijprogramma, naast show? Een andere klasse ovaal wedstrijden als voorprogramma?
Wij hoeven er ons hoofd niet op te breken. ALS Nascar ooit naar Europa komt, dan denk ik wel dat ze het eerst zeer goed gaan uitkienen.
A propos, nog iemand iets gehoord van het project van Jochen Mass?
Reply With Quote