Saelens test- & reserverijder bij KL Minardi !!!
David Saelens is bij Minardi bevestigd als vaste testpiloot en derde man van het F1-team. Dat staat vandaag te lezen in Het Laatste Nieuws. Saelens valt in, wanneer een van de vaste piloten weerhouden is.
Minardi-baas Paul Stoddart is duidelijk in het krantenbericht.
Stoddart: "Ik heb David inderdaad een contract gegeven als testrijder en invaller. Dit betekent dat, als er bij ons een piloot uitvalt, hij zal uitkomen voor het team. Ik heb David graag. Hij is een toffe kerel. Ook altijd de snelste in onze tweezitter. Vandaar dat ik wil weten wat hij kan in een F1-wagen en in F1-omstandigheden. David wordt onze vaste testpiloot, als het testteam op poten staat."
Een tijd terug liet Saelens aan pitstop.tv weten dat hij binnenkort zou kunnen testen voor Minardi. Maar wanneer en hoe was nog onduidelijk. Stoddart heeft nu klare wijn geschonken, ook voor Bas Leinders.
Stoddart: "In Formule 1 is een deur nooit helemaal dicht, alleen heeft Leinders het geld blijkbaar niet bij elkaar gekregen."
Toch vreemd dat Leinders wel geacht werd/wordt centen mee te brengen, terwijl Saelens gratis als derde man mag fungeren.
In ieder geval ziet het er beter uit voor ons Belgen. Met de wanprestatie van Yoong in Imola is een Belg in een F1-race minder wishful thinking geworden.
pitstop.tv
|