View Single Post
Old 15-04-2002, 11:53
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

VW Fun Cup Francorchamps 21 april

YYYIIIHHHAAA!!!
Een paar keer per jaar organiseert uniroyal een wedstrijd waarbij je een heuse race-ervaring kan winnen! Enkele weken geleden werd dit voor het eerst aan mijn aandacht gebracht en sprong ik natuurlijk onmiddellijk mee op de boot om deel te nemen.

Een tweetal weken later zag ik mezelf tussen de andere 59 winnaars staan. UIt deze groep konden er slecht zes doorgaan om dan uiteindelijk deel te nemen aan de 4-uren wedstrijd.

Nu bleek dat deze 60 deelnemers op 13 april op inkart verwacht werden om daar de selectieproef te doorstaan. Den deze verheugde zich al op de selectie maar hield natuurlijk hout vast aangezien je nooit weet wat er kan gebeuren.

De bedoeling was dat de zes groepen 2 heats moesten rijden, daaruit werden de twee beste tijden per piloot genomen en deze werden dan opgeteld. Om het eerlijk te houden kreeg men twee keer een andere kart. De zes piloten die na de optelling de laagste tijd hadden gingen door.

Toen alle 60 piloten aanwezig waren bleek al snel dat het geen gemakkelijke opdracht ging worden; 3 vaste waarden vanop Inkart (waaronder ikzelf) en nog een achttal andere piloten die mijn plaats bij de eerste zes in gevaar konden brengen.

Nadat iedereen de eerste heat had gereden stond ik op een verdienstelijke 2e plaats. Aangezien ik in de laatste groep moest rijden kon ik zien wat de anderen ervan terechtbrachten en om bij de zes snelste te blijven volstond het onder de 25 sec te rijden, iets wat zeeeer haalbaar is. Toen ik vertrok echter bleek onmiddellijk dat ik een slechte kart had gekregen en dat ik veel moeite ging moeten doen onder de grens van de 25 sec te blijven. Het lukte me dan ook niet en ik strandde op een tijd van 25.12sec. De snelle piloten hadden blijkbaar allemaal trager gereden in de tweede heat en zodoende haalde ik nog een zesde tijd voor deze heat.

Alles samen een vierde tijd gereden, de zes finalisten waren gekend!!! YYYEEEESSSS

Als toemaatje kregen de beste 10 piloten nog een race van een kwartiertje aangeboden waar ik op een vierde plaat moest starten en als tweede eindigde na een piloot uit het Belgisch kampioenschap indoorkarting. Bijzaak eigenlijk want de rit op francorchamps was binnen

Iedereen welkom volgende zondag van 14u tot 18u, de inkom is gratis dus daarvoor moet ge het ook niet laten!!

Sportieve race-groeten,
Flitser
webmaster www.kartgrid.be