Quote:
Originally Posted by Fonne
En de omzet steeg van 8 miljoen € naar 36 miljoen €.
|
Nou, die omzetstijging is niet alleen te danken aan de verkopen van de straatwagens

Flinke portie is ook afkomstig uit de aangekochte F1-divisie.
Trouwens een leuke link gevonden:
http://www.spykercars.com/download/i..._BAVA_2006.pdf De notulen van de jaarvergadering van Spyker NV. Als simpel azijnpisserke ontdek ik toch enkele foutjes en opmerkingen die een bedenkelijk frons bij mij te weeg brengen:
Ze hebben Ferrari pretenties! Zie pagina 2. Daarin zien ze Ferrari als grote voorbeeld om meer te verdienen met merchandise dan met de verkoop van wagns. Alleen bestaat Ferrari al 60 jaar en heeft een rijke historie. Lijkt me toch van essentieel belang voor het opbouwen van een dergelijke merchandise-cultus.
Kent men daar de F1-puntentelling (pagina 3)? De CEO van Spyker, Muller dus, igg niet. Geld verdien je in de F1 door behaalde WK punten. Volgens hem behalen de eerste 10 plaatsen punten voor het WK
Leuk feitje, een F1 team koop je op afbetaling

(pagina 4)
2006: 68,6 USD mil. + 2 Spykers voor Schnaider (betaald door uitgifte extra aandelen)
2007: 15,0 USD mil. (lopend kredietje van de bank

)
2008: 23,0 USD mil. (gebaseerd op de
verwachte TV-inkomsten + inkomsten van de roedel testcoureurs)
Verloor Jordan in 2004 Vodafone als grootste sponsor (pagina 4)? Was dat niet Benson & Hedges?