Dat kwalificatiesysteem heeft zo z'n voor- en nadelen.
Het eerste kwartier gaap je wat; ach Barrichello eruit, niet te verwonderen, die Honda draait voor geen meter. Sutil trager dan Albers, achja. Davidson die niet echt even snel gaat als Sato en Wurz met problemen.
Dan reclame op RTL Television.
Weer een kwartier ronddraaien, wie zal er uitvallen ? Er rijden nog Torro Rosso's en Red Bulls rond, en een super aguri. Verrassing: Renault komt niet verder dan 11 en 12, en dan nog Heikki voor GC.
Reclame op RTL Television.
tiental minuten pure geeuw. dan tegen de 0:30s voor het einde rijden er drie op de pole, eerst Raikkonen, dan Alonso en dan een magistrale Massa.
Resultaat: uiteindelijk is die kwalificatie driekwart gapen en geeuwen. Wat niet wegneemt dat het een verbetering blijft op twee jaar terug, daar was niks spannends aan. En de 12 rondjes-regel was ook driekwart gapen en geeuwen.
Maar geheel terzijde dit dus. Toch wel fameuze opdoffer voor Renault. Misschien een nederlandse vloek met die ING ? Zoals Spyker ?
Wel een spannende startgrid morgen.