View Single Post
Old 07-04-2007, 20:22
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Ik ben ook al begonnen met de bekijken van een extraatje. Ik wil in deze auto licht inbouwen. De voorste lampen zullen gemaakt worden met SMD LED's (wit) zodat je de indruk van een echte lamp krijgt (dus geen uitstulpende lens zoals een gewone LED maar een vlak optiek) en omdat die SMD's heel klein zijn zijn ze heel makkelijk weg te werken.
De achterlichten worden een specialleke! Zo als op de foto te zien is zijn de achterlichten 8 kleine lichtbronnen. Probeer dat maar eens na te bootsen hoor ik er hier al denken. Wel, eigenlijk niet zó moeilijk.
Glasvezel verlichting is de achterliggende gedachte. Ik heb dus een ultra bright witte LED genomen en hierin 8 gaatjes geboord. Daarin heb ik witte visdraad gestoken en alles met epoxylijm gekleefd. Als de LED nu brand wordt het licht getransporteerd door de visdraad (die de glasvezel vervangt). Zo kan je 8 kleine lichtbronnen simuleren.
Om te verhinderen dat er stooilicht zal zijn worden de LED's achteraf met zwarte textielverf geverfd. Textielverf laat immers geen licht door en is zeer makkelijk aan te brengen.
Zo gauw als ik de gaatjes in het lichtblok geboord heb en de lichtjes branden volgen meet foto's ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	resised - rear light met LED.JPG
Views:	3488
Size:	12.6 KB
ID:	5587  
Reply With Quote