Quote:
Originally Posted by Mark
Wat betreft de kwaliteit van het deelnemersveld in China hedenoachtend, oordeel zelf: Jean-Karl Vernay (FR), Filip Salaquarda (CZ), Joao Urbano (POR, geloof mislukt FR 2.0 coureur), Ian Dyk (AUS), Sergio Perez (MEX) en dat hebben we het nog niet over Allam Khodair (LEB), Cheng Cong Fu (Chin) en Nur Ali (PAK)
|
Anderzijds heb je wel Hülkenberg, Kerr, Reid, Buemi, Summerton, Van der Merwe, Toccacelo, Karthikeyan, Yoong, Van der Zande, McIntosh... Ook niet de minsten. En wat is er mis met Vernay? Die jongen is nog steeds vice-kampioen in de Franse FR2.0 geworden. Urbano daarentegen heeft niet meteen zo'n schitterend palmares, maar in de enkele races die hij in de F3 Euroseries reed, deed hij het zeker niet slecht. Mits meer ervaring zou die jongen wat mooi hebben laten zien. Congfu ... hij is misschien niet het grootste talent uit China, maar heeft wel al met een F1 gereden, ergens in 2004 in Brno. Wat die rijders in Shanghai uitgespookt hebben is een ander verhaal. Iemand als Hülkenberg vond ik vorig jaar in april een rijders zonder kwaliteiten. Ik heb hem in de Duitse F3 aan het werk gezien en daar maakte hij beginnersfouten tot het niet meer ging. En nu plots, rijdt meneer vooraan mee en verslaat enkele zeer beloftevolle rijders. Ik heb mijn mening nu ook moeten herzien over Hülkenberg.
Libanon en Pakistan hebben geen toprijders. Je kan toch niet elke keer een buitenlandse rijder oproepen, zoals Rahal of Toccacelo, omdat hun bedovergrootmoeder langs vaders kant eens een affaire heeft gehad met een Libanees of een Pakistaan...