View Single Post
Old 15-05-2007, 09:25
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Trouwens Dallara, ik heb sinds december 2005 een Konica-Minolta DX7 (nu overgenomen door Kodak) en dit jaar heb ik in februari vlak voor het einde van de "garantie" hem veiligheidshalve ook binnengedaan.

Al na enkele maanden had ik vreemde problemen met scherpstellen (kon soms gewoon geen "lock" krijgen) en geregeld lliep hij vast. Verwijderen van de batterij (dus effe zonder stroom zetten) hielp alvast tijdelijk maar de periodes werden steeds frequenter tot hij in februari tijdens het bezoek aan een testdag op Zolder compleet vastliep. Niets meer aan te doen. Geen menu, geen scherm... Het vreemde was, toen ik 's avonds thuiskwam werkte hij weer WEL. Ik had er ondertussen genoeg van en heb hem iin garantie binnengedaan. Ze hebben de electronica gereset en software opgeladen. Helemaal 100% betrouw ik het toch niet. Ik zeul nu steeds een Pentax Mz10 mee met 90mm zoom en gewone kleurenfotofilmpjes als backup.

Ik vind dat vreemd voor zulke dure camera's. We hebben één van die eerste pocketcameraatjes, een Samsung 1.3 megapixels (ja : één komma drie megapixel ) en die werkt al jaaaren ook al ligt die half uit elkaar. die werkt met gewone oplaadbare alkaline batterijen. Dat dekseltje moeten we met een rekker op zijn plek houden, die heeft in stof en vocht gelegen... maakt niets uit, dat werkt nog steeds. en zo een duur toestel, waar ik uiterste zorg voor draag, dat loopt dan na een jaar vast? Vreemd.
Reply With Quote