View Single Post
Old 17-05-2007, 01:24
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Volgens het Algemeen Dagblad: (quote van Autoblog.nl)

Quote:
Volgens Michiel Mol, die vorig jaar oktober met andere investeerders 106,6 miljoen dollar fourneerde voor de aanschaf van de Formule 1-renstal van Midland, was het terugtreden van Muller noodzakelijk om orde op zaken te stellen. ,,Van alle verhalen klopte meestal een deel wel en een deel niet. Er was altijd een kern van het verhaal juist, maar dan klopte de rest van de berichtgeving weer niet. Het was duidelijk dat er een lek zat in het bedrijf. Daardoor is het vertrouwen in Victor en in Spyker helaas wel geschaad. Daarom doet Victor een stapje terug,’’ aldus Mol, succesvol ondernemer in nieuwe media en sinds oktober vorig jaar grootaandeelhouder in Spyker Cars NV in Zeewolde…

Muller blijft overigens wel betrokken bij de auto-activiteiten van Spyker. Hij zal blijven zorgdragen voor de creatieve zaken rondom het exclusieve automerk.

Volgens Michiel Mol, die aanvankelijk alleen verantwoordelijk was voor de Formule 1-activiteiten van het bedrijf, zal hij de komende maanden op zoek gaan naar een permanente vervanger voor Muller. ,,Ik doe dit op tijdelijke basis. Belangrijk is dat we op korte termijn het vertrouwen terugwinnen van aandeelhouders, sponsors en leveranciers.’’

Mol erkent dat er thans rekeningen aan derden openstaan. ,,Ik heb me tot dusver alleen met de Formule 1-activiteiten beziggehouden. Naar openstaande rekeningen zullen we onmiddellijk kijken en de zaken netjes oplossen. Maar we hebben in de afgelopen maanden natuurlijk flinke investeringen moeten doen en dan is het niet vreemd dat andere zaken blijven liggen. Dat is niet goed, maar we lossen het op.’’
Mijn optimistische helft zegt dat het goed is dat er blijkbaar bepaalde zaken wel gesnapt worden, men geeft toe dat sommige van de negatieve aandacht terecht was, geeft nogal hard aan dat men Muller niet meer vertrouwde (wijzen hem zelfs aan als lek? of lees ik dat verkeerd?), dat het vertrouwen van de belegger en wie dan ook in het bedrijf weg is en dat dat allemaal moet veranderen. Mijn negatieve helft realiseerd zich echter dat dit gewoon mooie woorden zijn die erg waar zijn, maar nog lang niet uitgevoerd. Dus Mol: maak je woorden waar.
Reply With Quote