View Single Post
Old 11-06-2007, 16:14
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Elektriciteitsproblemen kan het circuit volgens mij ook niet direct aan doen.
Ik zat op hotel op ongeveer 10 km van het circuit en daar is ook de elektriciteit een paar keren uitgevallen. Stroomgroepen kunnen helpen, maar ik zie nog niet direct een stroomgroep de volledige infrastructuur van het circuit van stroom voorzien... De wateroverlast was ook zeer extreem. Ik ga al meer dan 10 jaar naar Francorchamps, maar ik het het nog nooit zo hevig geweten. De Eau Rouge beek (of rivier) was precies een kolkende bergrivier die langs alle kanten buiten zijn oevers aan het treden was.
Wat wel een 'echt' probleem is, en ik heb het aan de lijve mogen ondervinden, is de inrit van de pitlane die veel te smal is.
Na mijn eerste relais rij ik gezwind de pitlane in .
Plots zie ik marschalls zwaaien met hun armen. Gelukkig reed ik rustig de pitlane in, want net in het binnenrijden stonden de wagens stil...
Vier wagens verder was er eentje stilgevallen en raakte niet meer aan de praat. Daar sta je dan in de file... Het wedstrijd resultaat zal maar eens op een paar seconden aankomen. De wagen die er achter stond heeft zich dan tegen de eerste gezet en die zo tot aan de eerste boxen geduwen.
Wat dat gaat geven met de F1, weet ik nog niet zo goed, maar volgens mij gaat dat wat geven als die mannen zich de pitlane 'insmijten'.

Grtz
Serge
Reply With Quote