View Single Post
Old 19-06-2007, 19:02
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Op pitstop staan wat reactie's te lezen van enkele toppers van een persconferentie in Ieper:

Quote:
Luca Betti (I/Honda Civic A7): “Ik ken de Rally van Ieper niet. Ik heb videobeelden gezien en ik heb erover gesproken met Bernd Casier. Ik heb de Deutschland al gereden. Ik denk dat de proeven enigszins vergelijkbaar zijn. Het zal niet gemakkelijk worden, maar ik doe mijn best.”

Marco Cavigioli (I/Peugeot 207 S2000): “Het wordt mijn 5de deelname aan de Rally van Ieper. Ik begin de wedstrijd te kennen. Ik hoop beter te doen dan mijn 12de plaats vorig jaar. Ik ben in elk geval blij dat ik weer van de partij kan zijn.”

Bernd Casier (B/Peugeot 207 S2000): “Ik heb lang moeten wachten voor deze eerste etappe van het prachtige programma dat ik mag afwerken voor Peugeot België-Luxemburg. Debuteren met de 207 Super 2000 in Ieper is een fameuze uitdaging, maar in vergelijking met de volgende wedstrijden heb ik hier het voordeel dat ik het parcours ken. Ik ben blij dat ik terug op asfalt kan rijden. Mijn laatste rally op asfalt was de Deutschland vorig jaar. We hebben twee interessante testdagen afgewerkt in Noord-Frankrijk vorige week. Er zijn nog mogelijkheden om de wagen te verbeteren, maar ik heb er vertrouwen in. Er zijn 5 of 6 piloten die kunnen winnen. Ik hoop te kunnen rivaliseren met die tenoren.”

Freddy Loix (B/Volkswagen Polo S2000): “We hebben heel wat vooruitgang geboekt in de ontwikkeling en de afstelling van de VW Polo sinds het begin van het seizoen. We hebben vorige week twee dagen getest. De wagen is fantastisch. We weten waar we staan. Maar, we weten niet hoe ver de concurrentie staat. We werkten ongeveer 200 testkilometers af. Sommige teams hebben meer dan 2000 km getest! We hebben niet dezelfde mogelijkheden als een fabrieksteam. Maar, ik ga niet van start om tweede te worden…”

Dani Sola (E/Honda Civic A7): “Nadat ik in 2002 Junior Wereldkampioen werd, bleef ik voor Citroën rijden, maar dan in Spanje. Vorig jaar werd ik met een Citroën C2 Super 1600 kampioen van Spanje op asfalt. Hoewel ik maar vier wedstrijden reed met een Mitsubishi Lancer, werd ik ook vice-kampioen op onverhard. Tijdens de winter werd ik gecontacteerd door JAS met het voorstel om de Honda Civic te besturen. Een wagen die beantwoordt aan het R3- reglement. Dat is heel motiverend, want het is een nieuwe wagen die nog verder ontwikkeld moet worden. We hebben twee wedstrijden gereden en drie dagen getest, waarvan twee op asfalt. Helaas konden we in Italië niet testen op baantjes die vergelijkbaar zijn met de proeven van Ieper. We zullen nog moeten werken aan de tractie van de wagen. Maar, ik denk dat deze Honda toch al een beetje sneller is dan een Super 1600.”

Renato Travaglia (I/Mitsubishi Lancer Gr.N): “Ik kom voor de tweede keer in Ieper aan de start. Twee jaar geleden, met de Clio Super 1600, brak de motor op de 10de proef. Ik heb dus niet alle proeven kunnen rijden. Voor mij is het een belangrijke rally, want ik wil dit jaar Europees kampioen worden. Ik deed een goede zaak door de Rally van Polen van start tot finish te domineren. Maar, je hebt in een kampioenschap ook regelmaat nodig. Bovendien staan er dit weekend een resem snelle piloten aan de start.”

Verder word er nogmaals duidelijk gevraagt om alles veilig te houden...
Quote:
...
Daarvoor doen we wel een beroep op de discipline en het gezond verstand van de toeschouwers op het vlak van de veiligheid. We vragen hen uitdrukkelijk om de aanwijzingen van de baanposten te volgen. We hebben trouwens een helikopter die over de proeven vliegt. Indien toeschouwers niet goed geplaatst
staan, dan zwaait de heli de rode vlag. Dat betekent dat ze vijf minuten krijgen om elders te gaan staan. Bij de derde opmerking wordt de proef geannuleerd.”

De weersvoorwachtingen zien er niet direct goed uit voor vrijdag en zaterdag!
--> http://www.meteoonline.be/cgi-bin/ci...=06418&LANG=nl en http://www.meteoonline.be/cgi-bin/ci...af6a3093624f99
Het gaat dus een kletsnatte rally worden