Quote:
Originally Posted by bluelite
Een plausibele verklaring, maar wat moet je denken als je dan ook nog leest dat het sommetje dat Albers aan Spyker schuldig is moet dienen voor de ontwikkeling van de auto? Met een miljoen kom je niet ver... Ik ben dus heel benieuwd naar het daadwerkelijke budget van Spyker en hoe lang ze het nog kunnen volhouden. Zoals het er nu naar uitziet halen ze het einde van het seizoen niet en mogen ze het boeltje alweer verkopen aan een andere rijke staalmagnaat, die op zijn beurt het boeltje verkoopt als al zijn geld is witgewassen.
|
Dat lijkt me doodnormaal. Een team als Spyker maakt een begroting gebaseerd op de inkomsten van alle partijen. Als opeens een partij wegvalt, heb je opeens een gat in je begroting. Idem als opeens een sponsor wegvalt, zoals Google Earth bij Honda. Reken maar dat die een gat in hun begroting hebben, het verschil is alleen dat er bij Honda een multinational achter staat die dat gat probleemloos vult. Spyker heeft die luxe niet, en moet het doen met hun eigen middelen. Is doodnormale bedrijfskunde lijkt me, je plant je jaar naar je inkomen. Krijg je minder binnen, moet je je planning aanpassen en ergens dus bezuinigen. Die ontwikkeling zal heus wel doorgaan, maar met minder geld kan men minder middelen toepassen en verloopt het proces dus langzamer.