View Single Post
  #12  
Old 09-08-2007, 16:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Eerlijk gezegd ontgaat het decanteren van spuitbussenvernis me een beetje. Het voordeel dat je had door te spuiten via spuitbus (nl geen gedoe met airbrush noch opkuis, om van het aanschaffen van een goede airbrush nog niet te spreken) ben je kwijt, en als je dan toch een airbrush gebruikt kan je net zo goed een vernis spuiten die niet uit een spuitbus komt. Bovendien is spuitbusvernis een pak duurder dan "niet-spuitbusvernis" want het proces om de vernis in de spuitbus te stoppen met drijfgas betaal je mee en gooi je weer weg.

Ik zou dus ofwel Gunze Sangyo vernis gebruiken uit de spuitbus, ofwel een vernis die niet in spuitbusvorm zit, met de airbrush. Ik vertel er wel snel bij dat ik dat laatste puur theoretisch bedoel want ik ben van nature lui en zal dus altijd naar de spuitbus teruggrijpen als het op vernissen aankomt.

En bovendien: iedereen heeft zijn geprefereerde werkmethode, als je met het decanteren van spuitbussenvernis de beste resultaten behaalt, heb je groot gelijk dat je die methode aanwendt!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 09-08-2007 at 16:58.
Reply With Quote