View Single Post
  #15  
Old 26-04-2002, 19:11
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Als je er de technische ontwikkelingen op na slaat is die "Rinland"-ophanging toch een ware revolutie voor de F1.
Tot voor kort lagen de onderste "pick-up points" van de voorwielophanging centraal onder de monocoque. Ze werden bevestigd aan de 'splitter'.
Sedert Rinland is de splitter bij bepaalde teams verdwenen waardoor een betere geleiding langst de onderkant van de wagen mogelijk is.

Deze nieuwe ophanging is een ware revolutie en toch zijn het net de teams die ze hebben toegepast, die in moeilijkheden zitten.
Toeval? Waarschijnlijk wel, want Sauber doet het met dezelfde ophanging niet slecht.
We moeten dan wel vermelden dat Sauber niet zo ver is gegaan als Jordan en McLaren. En Arrows? Die hebben de meester zelf ingehuurd.

Lijkt me voeding voor een nieuwe 'technische analyse'.
__________________
Reply With Quote