Ik twijfel eraan dat het doorzichtige primer is ... Omdat ik met autolakken spuit heb ik ook zo'n product, men noemt het een plastic primer, maar in werkelijkheid is het een product dat een goede binding voorziet tussen plastic en primer. Is dit dan nodig voor een statisch model? Mijns inziens niet, maar het wordt bvb wel gebruikt op kunststof bumpers van auto's omdat daar de hechting uitzonderlijk goed moet zijn, anders krijg je van die bumpers waar de lak van los komt op bepaalde plaatsen.
Ik heb het product 'in mijne jongen tijd' nog op mini-z carrosserien gebruikt. Hierdoor kwam de lak bij een impact niet los. Op deze carrosserien was de hechter niet agressief, maar op Tamiya carrosserien bvb weer wel.
Maar ... Kyosho (mini-z bodies) kunnen dan ook weer niet tegen remolie ...
Dus als je het mij vraagt is die doorzichtige primer voor de accessoirekast. Mooi om ooit eens te proberen voor een andere toepassing, maar niet op je statische modellen. Per slot van rekening, als je een rode plastic body bvb wit wil spuiten ga je er waarschijnlijk niet geraken zonder een witte primer.
Maar misschien eens een testje doen op een stukje sprue ... een deel spuiten met deze primer en dan over dit deel en een niet behandeld deel een laagje grijze primer en dan de hechting eens testen.
|