View Single Post
Old 11-09-2007, 10:27
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Kritieken komen er niet zomaar hé Mr. Wilmai... die zijn meestal het gevolg van talloze incidenten. Vooral de communicatie met de politiediensten mag beter. Als houder van een VIP D parkingkaart zijn wij al enkele malen staande gehouden door de politie die weigerden ons door te laten. Het zijn misschien pietluttigheden in uw ogen maar als ik jaarlijks bijna 150 euro dok voor zulke kaart dan wil ik er wel van genieten tijdens de keren dat het kan.

Veel uitleg kregen we niet, "alles zit vol" zegden ze bvb tijdens de World Series. Nadat behulpzame mensen van CZ (zie je wel : ze zijn er dus wel degelijk!) ons hadden omgeleid via de persparkings bereikten we VIP D waar, zoals u al raadt, er nog plenty parking was! Idem tijdens de champcars waar ze ons al vroeg richting Herdersstraat stuurden en rcihting parking public. Telkens zonder boe of ba ... Een jeugdige en enthousiaste medewerker (15 jaar??) probeerde er ons dan van te overtuigen dat de Jacky Ickx richting REA lag Toegangscontrole was er tijdens de champcars nauwelijks aan S5. En iedereen kon onmiddellijk na de race zomaar het circuit binnen aan de hoofdtribune.

Maar het ergste van alles vind ik dat je als fan steeds minder value for money krijgt. Spa zet de toon maar CZ begint te volgen. De Champcar organisatie zat al diep in mijn zakken (jaaaa.. en nu gaan we weer beginnen dat CZ geen organisator was enz...), de ZAC biedt nog maar weinig voordelen. Gratis tickets krijg ik enkel als de helft van Belgie ook gratis tickets krijgt. VIP D is in sommige gevallen niet bereikbaar. Pitwalk telt niet bij events die "niet door CZ zijn georganiseerd". In casu dus bijna alles buiten de Belcar races. Mails aan de dienst Marketing blijven meestal onbeantwoord...

Ik weet het, in vergelijking met andere zaken zijn dit kleine pietluttige details, maar als je die dingen jaar na jaar ziet erger worden dan zal er een moment komen waarop de frustratie de overhand krijgt en je er als fan de brui aan geeft. Laat het niet zover komen!
Blijkbaar uit je reactie komen de vrijwilligers positief te voorschijn. Want vrijwilligers (zowel voor de paddock, inkom, controle als niet de vergeten de BK) proberen allemaal hun best te doen.
Voor de personen met een ZAC kaart is er de laatste jaren wel het een en ander veranderd (niet altijd in de positieve zin).
Of de politie eenheden kan ik eigenlijk vrij kort zijn, hun belangrijkste taak is eigenlijk zorgen dat het verkeer vlot blijft lopen en dat er zeker geen file ontstaat op de autosnelweg. Als zij aan de hand van de doorlaten het verkeer moeten regelen dan zal er zelf nog een grotere file zijn. Vandaar de nieuwe aanpak vanaf de autostrade zeker bij de Champ Car al aangegeven VIP's dienen de volgende afrit te nemen en komen dan via P69 op de plaats waarna zij zich naar hun respectievelijke parkings kunnen begeven. Zodoende dat er een duidelijke scheiding is tussen bezoekers en mensen met een wagen doorlaat.