Quote:
Originally Posted by wilmai
Het grote probleem met het in en uitscannen is dat hier de verantwoordelijkheid bij beide partijen moet gezocht worden. De persoon die verantwoordelijk is voor het scannen zou er zorg moeten voor dragen dat iedereen is uitgescand. Maar ook de persoon in bezit van een kaart weet dat hij dient uitgescand te worden. Het probleem van dit proces is dat het niet snel is en dat sommige mensen niet het geduld hebben van te wachten. Mijn opinie hierin is zeer duidelijk ik vind dat elke bezoeker ook een verantwoordelijkheid heeft. En men niet alles dient af te schuiven op de vrijwilliger.
|
Je geeft zelf perfekt aan dat het scan-systeem volstrekt waardeloos is voor BK's.
Voorbeeldje?
's morgens vroeg, voordat de controledienst actief is, zijn we al op het circuit om in te schrijven. Dus zonder "in-scan" op het circuit. Als we naar onze post vertrekken bestaat de kans dat we dan wel langs de controledienst moeten. Alleen van toepassing bij post 19, 1, 3, 4, 5, 6, 10 en eventueel 11/12. Dus eerst "uit-scannen" en dan weer "in-scannen". Overige posten bereik ik via het circuit zelf, al die tijd ben ik niet ingescand! Op de posten 2, 6Bis, 7, 8, 13, 14, 15, 16, 17 en 18 weten jullie niet eens wie er aanwezig is via het scansysteem. We kunnen dus moeilijk spreken over een waterdicht systeem

Bij de genoemde posten, 19, 1, 3, 4, 5, 6, 10 en eventueel 11/12, bereik ik via een "ingescande status" het circuit. Als ik me dan weer wil verplaatsen op- en rond het circuit zou ik eerst ergens moeten "uit-scannen". Jij weet ook dat op bepaalde plaatsen geen "scanners" staan. Dus als ik dan een controlepost tegenkom zeggen die mensen:
O, u bent al ingescand! En jawel, we zijn weer vetrokken voor een circus-voorstelling
Kijk, de achterliggende gedachte van dat scan-systeem begrijp ik heus wel. Best een handige tool voor marketing-activiteiten en andere doeleinden. Ooit eens met een medewerker van CZ op het terras van Hotel de Pits dit thema besproken. (naam verkrijgbaar via pm).
CZ wil o.a. de aanwezigheid weten wie wanneer aanwezig is. Prima, niks op tegen, die mensen willen weten wie er binnen het domein actief is. Alleen, CZ / NKBK weet reeds weken op voorhand welke BK op welke dag aanwezig is.
Reeds weken voor de start van een event moet ik bij mijn ploegoverste aangeven welke dagen ik aanwezig ben. Die lijsten gaan dan naar mijn eindverantwoordelijke (JA). Op de dag zelf moet ik in alle vroegte nogmaals mijn aanwezigheid bevestigen aan de inschrijftafel van MCZ. En om het geheel af te ronden moet ik op het dagrapport nogmaals mijn aanwezigheid aangeven. U leest het goed, ik moet driemaal mijn aanwezigheid bevestigen!
Zoals u ziet, ze willen wel heel graag weten of de "hollander" binnen de poorten is. Ik kan u bevestigen: Ja, dat is ie