Pole Positions
Ik zie met lede ogen aan hoe die Schumacher nu ook stilaan in de buurt kom van het fenomenaal record van Ayrton Senna voor wat betreft het aantal pole positions... Persoonlijk vond ik het aantal pole positions eigenlijk een betere maatstaf voor de pure snelheid van een coureur dan het aantal overwinningen omdat dit laatste door veel factoren kan beïnvloed worden. Het record van 65 pole positions van Senna was een ongeloofelijk aantal dat aangaf hoe ontzettend geconcentreerd deze coureur kon zijn, die deze qualifactierondjes op speciale banden bijna in een trance aflegde. Een drang om iedereen te vernederen eigenlijk... Dit record was gewoon typerend voor de persoon Senna.
Dat Schumacher nu gewoon door het feit dat hij de laatste jaren steeds in de beste wagen en zonder concurrentie reed dit record gaat bedreigen doet de prestatie van Senna minder uitzonderlijk lijken, wat me niet bevalt...
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar mij doet het persoonlijk niets als Schumacher wint of verliest gewoon omdat de man zo onmenselijk koel op alles reageert en zelfs zijn eigen vreugde moet staan te acteren.
|