Hey, als dank voor jullie reacties post ik hier mijn reisfoto's van Imola.
Ze zijn te bekijken op
http://picasaweb.google.com/stefan.smet
Het was ECHT de moeite. Zo hebben we natuurlijk aan de muur in Tamburello gestaan waar nog steeds verse bloemen liggen en de vangrails en hekken vol staan zijn met teksten en gedichten. Het gevoel om daar op die plek te staan was een heel bijzondere ervaring. Ook het standbeeld in het Parco Aqua Minerale vond ik heel erg mooi. Van de werken hadden we geen last. Het circuit en de nieuwe pitsgebouwen zien er alvast zeer goed uit.
Een andere aanrader is Castel San Pietro Terme op een paar km van Imola. We hebben er gegeten in Trattoria La Romagnola waar Ayrton Senna een jaarlijkse gast was. De ober Paulo is niet alleen supervriendelijk, hij was ook degene die Senna en zijn gezelschap 4 jaar op rij bediende. Zo ook op vrijdag 29 april 1994. Eveneens in Castel San Pietro ligt het hotel Castello waar Senna dat laatste weekend logeerde (kamer 200!).
We zijn verder ook bij Torro Rosso in Faenza geweest. Omdat er helaas niemand naar buiten kwam konden we ook niet vragen of we binnen eens een kijkje mochten nemen
Enkele dagen later zijn we ook naar Maranello gereden waar je de Ferrari-fabrieken kunt bekijken maar waar ook het testcircuit Fiorano ligt alsook het enige echte Ferrari-museum (Galleria Ferrari). Dit viel nogal klein uit maar toch de moeite waard.
Alles bij mekaar een zeer geslaagde vakantie!