Even vooraf:
De BRL is na 3 jaren een welkome aanvulling geworden in het autosport-palet van de lage landen. Maessen is, met al zijn connecties, in staat geweest om deze klasse levensvatbaar te maken.
Quote:
Originally Posted by tony s
En Harrie is nu eenmaal de grote baas over zijn eigen klasse .
Waar ik echt respect voor heb om zoiets geweldigs op poten te zetten .
|
Ik begrijp die Maessen volkomen, echter dit is mijn (eigenwijze, maar dat mag geen verrassing heten) inziens net de verkeerde reactie. Het is niet de eerste keer dat Maessen zich op glad ijs begeeft m.b.t. het gedrag van de coureurs op de baan.
Of de handelswijze van Sandor van Es te tolereren is? Ja, een coureur moet altijd tot het uiterste gaan. Anders is het maar een slappe lul. Ik wil gladiatoren zien, anders kan ik het net zo goed zelf doen! Gaat hij over de grens? Dan MOET de koersdirectie hem corrigeren met een welgemeende tik. Dat is nu niet gebeurd. Wat van Es wel te verwijten valt is dat hij moest weten dat na 75% wedstrijdduur dat punt ook veilig was geweest. Hij had dus voortijdig moeten binnenkomen!
Mijn inziens had Maessen de complete koersdirectie met pek en veren naar buiten moeten stampen. Als hij het spelletje betaald, dan heeft hij mijn inziens daar het recht toe!
Door nu op individuele basis een coureur te sanctioneren bepaal je de loop van een kampioenschap. Dat is een situatie die in een sport niet te tolereren is!
Quote:
ARTIKEL 5 : DEELNEMERS
Deelname is op schriftelijke uitnodiging van de BRL Organisatie
|
Gevaarlijke regel! Stel ik ben een succesvol ondernemer (dream on Mark) en ik doe zaken met Maessen Bouw. Alles is rozegeur en maneschijn, ik ga als gezonde zakenman voorzien van een buikje racen in de BRL-V6. Maessen blij, ik blij. Om wat voor reden dan ook kom ik in een zakelijk conflict met terecht met Maessen Bouw. Ja, dan kan ik mijn investering in de BRL-V6 ook vaarwel zeggen. Dat kan niet, dat riekt naar belangenverstrengeling. Een uitnodiging zal ik niet meer ontvangen.
Stel ik ben "brood-coureur" in de BRL-V6 en ik noem terloops Harry een arrogante kwal. Harry is boos op mij en ik ontvang geen uitnodiging meer. De strijd in het kampioenschap word dan beinvloed door een conflict buiten de baan. Uit sportief oogpunt is dat geen wenselijke situatie.
Wil Harry keizer / dictator zijn van zijn eigen klasse? Voor mij geen probleem maar dan moet je wel vaarwel zeggen aan de huidige opzet qua koersdirectie / bonden. Gezien de huidige povere kwaliteit van die blauwe blazer zou dat niet eens een verkeerde zet zijn
Het geen er nu gebeurd is een oplossing van
"zachte heelmeesters maken stinkende wonden" Het is het allemaal net niet. Of Maessen gaat volledig zijn eigen koers of hij accepteert het gepruts van de huidige structuur.