View Single Post
Old 28-04-2002, 21:58
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Driesco,

Ik denk eerder dat deze reglementsaanpassing ten goede komt aan zowat alle andere teams. Er waren idd twee teams die bestonden uit een heel snelle en een iets tragere piloot. Dat was jouw team, en het team van de heren De Weerdt. Quasi telkenmale (op uitzondering van jullie team bij de laatste race dan) werd het reglement door deze teams in die mate omzeild, dat de snelle piloot bijna de gehele wedstrijd reed, en dan voor enkele rondes het stuur overgaf aan de andere piloot. Is dit dan een faire oplossing tegenover de andere deelnemende teams die gewoon de te rijden tijd evenredig en sportief opsplitsen? Ik denk het eerlijk gezegd niet... Trouwens, ook de andere snelle jongen zal er mee moeten leren leven dat nu ook zijn tragere compaan een deel wedstrijd zal rijden.

Het reglement was voorheen voor 10 procent van de deelnemers goed, en voor 90 % van hen ongunstig. Nu is het omgekeerd en ik denk toch dat dit een vrij goede en democratische oplossing is. Een reglement zal altijd voor de één goed zijn en voor de ander slecht, maar als het al voor 90% goed is , dan zit het vrij aardig in elkaar denk. Het was en is in de eerste plaats nog steeds de doelstelling FUN te hebben.

Je kan natuurlijk ook, zoals je zelf zegt, nu het reglement op een andere manier gaan omzeilen, maar of dit getuigt van veel fairheid tegenover je teamgenote weet ik nog niet zo zeker...

In elk geval, laten we er op 4 mei terug een gezellige boel van maken (jammergenoeg zonder jou dan, alhoewel je daar in het Zuiden ook wel genoeg amusement zal hebben, denk ik), en ik wens alle deelnemers in elk geval een faire en spannende wedstrijd toe.
Reply With Quote