View Single Post
Old 16-11-2007, 21:39
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

GT2 in volle expansie!

Zoals ik al eens eerder aanhaalde kunnen we wel eens mooie GT2 tijden tegemoet gaan.

Vandaag is er weer een nieuw GT2 bericht in de wereld gestuurd.
Barwell Motorsport zou volgens endurance-info.com in 2008 met 2 Aston Martin's in GT2 rijden in ALMS en LMS.

Het zou een door Aston Martin Racing (via Prodrive) geprepareerde V8 Vantage zijn die dienst moet doen als GT2 wagen, en dit minimum voor 2 jaar onder de Barwell vaandel. Zo hoopt men op een deelname aan de 24 uren LeMans in 2009.

Wat kunnen we nu vaststellen voor de GT2's in 2008?
  1. Porsche 997 GT3 RSR
  2. Ferrari F430 GT
  3. Ford GT
  4. Corvette Z06 GT2
  5. Dodge Viper GT2
  6. Panoz Esperante (als deze nog ingezet gaat worden natuurlijk)
  7. Spyker C8 GT2
  8. Aston Martin V8 Vantage GT2

Lijkt me niet slecht met het Europees Kampioenschap FIA GT2 in het achterhoofd. Iemand weet van 'eventuele' update's voor bevoorbeeld de Spyker of Panoz? Zonder Update lijkt me de Panoz niet meer in staat om een vuist te bieden tegen de 'nieuwe' wapens in GT2.
Voor de Viper GT2 is het nog steeds wachten tot er een 'fabrieks'-piloot heeft in gereden voor we weten hoe hij presteerd en concureerd.
Corvette zal volgend jaar duidelijk worden met het Riley programma evenals Ford die toch ook vanaf 2008 in ALMS zouden rijden.

ALMS lijkt me ook het enigste kampioenschap dat vanaf volgend jaar zo goed als alle GT2's zou kunnen bevatten.

F430 en 997 zullen we zowizo terug zien in ALMS.
Ford en Aston hebben nu ook al bevestigd daar te gaan rijden, wat we ook wel mogen verwachten van die 'Riley' Corvette en Viper.

Nog nieuwtjes i.v.m. de nieuwe GT2's???
Posten maar zou ik zeggen

Last edited by Viper GTS-R***; 16-11-2007 at 21:44.
Reply With Quote